donderdag 5 april 2018

05/04/2018 Eindelijk een oplossing voor mijn notebook

De twee vorige dagen waren behoorlijk zwaar en tot Mhamid is het nog eens 96km en daarom besluiten we vandaag een rustdag in te lassen in Zagora. Het geeft ons ook de mogelijkheid om een kleine was te doen en ook hier de stad eens te verkennen.
De temperatuur loopt vandaag op tot 32°C. Op het middaguur staat ons tentje in de volle zon, binnenin is het een echte bakoven. Gelukkig heeft deze camping heel wat schaduwrijke plaatsen waar we rustig ons potje kunnen koken, overwegend groenten, het vlees dat hier overal langs de weg gewoon aan haken hangt vertrouwen we toch niet al te goed.
Ik heb al geruime tijd problemen met de voeding van mij notebook. Soms laad de batterij op en soms weer niet. Gisteren kwamen er enkele vlammetjes uit de adapter en ik vrees dan ook dat hij de geest heeft gegeven. Gelukkig is er in de stad een degelijke computerwinkel waar ik me voor minder dan €17 een andere adapter kan aanschaffen. Ik ben blij dat dit aanslepend probleem nu hopelijk van de baan is want zonder notebook zou het verder plannen toch wat moeilijker worden.
Op de camping komen we nog eens een andere trekker op de fiets tegen, een Oostenrijker. Hij was van december tot februari al in Marokko, keerde dan even terug naar Oostenrijk en is nu teruggekeerd om nog eens een maand rond te zwerven. Hij is maar wat blij wanneer we hem kunnen uitleggen waar hij een fris biertje kan krijgen. Hij springt meteen op zijn fiets om er naartoe te rijden en zit nu te genieten van heel wat pintjes alvorens morgen de woestijn in te trekken met zijn mountainbike.

Moskee in Zagora

Geen opmerkingen:

Een reactie posten