vrijdag 13 april 2018

12/04/2018 Ik schrik me rot

Aanvankelijk zouden we in 5 dagen van Ouarzazate naar Errachidia fietsen maar er zijn op dit stuk zoveel mooie valleien en kloven dat we beslist hebben er meer tijd voor uit te trekken en er 9 dagen over te doen.
Zoals gewoonlijk fiets ik op kop en volgt MJ een eindje achter mij. Plots hoor ik achter mij een auto hard remmen gevolgd door een harde klap. Ik schrik me rot! In een fractie van een seconde sta ik stil om achterom te kijken. Oef, MJ zit nog wel degelijk op haar fiets. Van het verschieten gaat mijn tikker toch wel eventjes de hoogte in. Ik denk er zelfs even aan om langs de kant te gaan om even te bekomen. De harde klap die ik hoorde kwam van twee auto’s die vlak achter MJ op elkaar zijn gebotst. Waarschijnlijk moest de eerste auto voor MJ afremmen omdat hij haar niet kon voorbijsteken en heeft de tweede auto dit te laat gemerkt. Dit had voor MJ eens goed anders kunnen afgelopen zijn. Later zien we de tweede auto nog voorbijrijden, vooraan zwaar gehavend, de bestuurder mag van geluk spreken dat hij nog kan rijden.
We rijden tot een Kasbah aan het begin van de rozenvallei. De Kasbah is gelegen vlak in een haarspeldbocht en van op het balkon aan onze kamer kunnen we genieten van een prachtig panorama.


Een gezellige kamer in de Kasbah

Zonsondergang vanaf ons balkon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten